Comunicat de presă - Finalizarea proiectului – „MUNICIPIUL ALBA IULIA – ADMINISTRAȚIE INTELIGENTĂ”
11.04.2022
Comunicat de presă
Finalizarea proiectului – „MUNICIPIUL ALBA IULIA – ADMINISTRAȚIE INTELIGENTĂ”
Municipiul Alba Iulia finalizează proiectul intitulat „MUNICIPIUL ALBA IULIA – ADMINISTRAȚIE INTELIGENTĂ” (Cod SIPOCA 637 MySMIS 128599), cofinanțat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020. CP 12/2018 Obiectivul Specific 2.1: Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.
Conferința de final a proiectului va avea loc luni, 11 aprilie 2022, începând cu ora 12:00, în format hibrid. Locația fizică a evenimentului este: Hotel Transilvania: Piața Iuliu Maniu, nr.11, Alba Iulia, sala de conferințe Apulum (mezanin) și prin intermediul platformei ZOOM, prin accesarea link-ului:
https://us02web.zoom.us/j/81869888591?pwd=ZTJpdTlvVmx3eUpBcG5JS0dEL0daQT09
Proiectul în valoare de 998.432,80 lei (din care contribuția Municipiului Alba Iulia, reprezentând 2%, a fost de 19.968,66 lei) a avut ca obiectiv general susținerea implementării unui management performant la nivelul Municipiului Alba Iulia, în corespondență cu Strategia de Consolidare a Administrației Publice, în termen de 34 de luni.
Obiectivele specifice au vizat:
- Elaborarea și implementarea a 2 strategii de planificare pe termen lung la nivelul Municipiului Alba Iulia;
- Dezvoltarea și implementarea la nivelul Municipiului Alba Iulia a 2 mecanisme de colaborare și consultare cu actori relevanți pentru susținerea dezvoltării locale.
Rezultatele proiectului s-au concretizat în:
- Elaborarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană (SIDU) a Municipiului Alba Iulia pentru
perioada 2021-2030:
https://www.apulum.ro/ro/pdf7/Referat%2C_PH%2C_Anexa_SIDU_25022022.pdf
La momentul prezentului comunicat, tocmai a fost finalizat procesul de consultare publică, documentul urmând a fi actualizat cu recomandările primite.
- Elaborarea Strategiei de Smart City a Municipiului Alba Iulia pentru perioada 2021-2030: https://www.apulum.ro/ro/pdf7/Referat_de_aprobare%2C_PH%2C_Anexa_08022022.pdf/ La momentul prezentului comunicat, documentul a parcurs procesul de consultare publică și a fost avizat de către Consiliul Local.
- Dezvoltarea unei platforme online de Barometru Comunitar, ca instrument de abordare, monitorizare și evaluare a temelor prioritare ale comunității locale, bazat pe principiile consultării cetățenilor și de guvernanță transparentă, deschisă și participativă: https://barometrucomunitar.apulum.ro/. Platforma este funcțională.
- Dezvoltarea unei platforme online de bugetare participativă, ca formă de implicare directă a cetățenilor în procesul de decizie a modului în care sunt cheltuiți banii publici în raport cu nevoile locale: https://bugetareparticipativa.apulum.ro/. Platforma este funcțională.
Pentru mai multe informații privind proiectul „MUNICIPIUL ALBA IULIA – ADMINISTRAȚIE INTELIGENTĂ” puteţi contacta echipa proiectului folosind adresa de e-mail: sidu@apulum.ro.